Logo Crm Nedir?

Logo Crm Nedir?

Logo Crm Nedir? Sorusunun cevabına hep birlikte bakalım. Customer Relationship Management kavramı müşteri ilişkileri yönetimi olarak ifade edilmektedir. Logo Crm Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi yaklaşımı ile müşteriler ile çok daha sağlıklı bir şekilde iletişim kurabilmek mümkün hale gelmiştir. Müşteri ilişkileri yönetimi odağında ki işletmelerin en temel amacı bilgisayar teknolojilerine dayalı iletişim ve etkileşimin avantajlarını kullanarak hizmetleri ve ürünleri pazarlamaktır.

Logo Crm (Müşteri ilişkileri yönetimi) müşterilerin tüm aktivitelerine odaklanarak işletmelerine hedeflerine ulaşmasını sağlayan bir anlayış olarak ifade edilebilir. Müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlama konseptine ve içerdiği çeşitli teknolojik ekipmanlar neticesinde bir tanım yapabilmek mümkündür. Bu doğrultuda müşteri ilişkileri yönetimi müşterilere odaklanan kapsamlı ve yenilikçi bir pazarlama stratejisine sahip olan bir teknoloji ve yönetim metodolojisidir.

Kısaca Logo Crm Nedir sorusuna verilebilecek en uygun cevap, her müşterinin bireysel olarak tanınmasını sağlamak ve ona özel davranılmasına yardımcı olmaktır. Müşteri ilişkileri yönetimi; insan, süreç ve teknolojiyi entegre edip müşteriler ile olan ilişkinin maksimuma taşınmasını hedeflemektedir.

Söz konusu hedefe ulaşabilmek için işletmelerin yeni müşteriler bulması ya da ürün ve hizmetleri müşterilerine sunarak dikkatlerini çekmesi, pazarlama aktivitelerinin koordineli bir şekilde yürütülmesi son derece önemlidir.

Özetle müşteri ilişkileri yönetiminin amacının müşterilerin ihtiyaçlarının ve isteklerinin karşılanması ve hizmetlerin döngülerinin uzatılarak maliyetlerin düşürülmesi şeklindedir. İşletmeler çok daha fazla kar elde etmek için müşteri ilişkileri yönetimine yoğun bir şekilde ilgi göstermektedir.

Crm Programını KOBİ’ler Nasıl Kullanır?

Logo Crm‘i uygulayan çeşitli işletmelerde başarılı sonuçların olması durumunda pek çok işletme müşteri ilişkileri yönetimini uygulamaya başlamıştır. Fakat müşteri ilişkilerinin uygulanmasında da işletmelerin farklı problemler ile karşı karşıya kaldığını ifade edebilmek mümkündür.

Müşteri ilişkileri yönetimi veri depoları, personele bilgisayar verilmesi, çağrı merkezi ya da internet sitesi olarak anlaşılabilmektedir. Müşteri ilişkileri yönetiminin net bir şekilde anlaşılmaması beraberinde gelen operasyon entegrasyonlarının da zorlaştırılmasına neden olmuştur.

Müşteri ilişkileri yönetimi çağrı merkezleri olarak faaliyet göstererek başlamıştır. Sonrasında ise firmaların müşteriler ile iletişime geçme konusunda mail, internet ve SMS gibi yöntemleri kullanmaya başlaması ile birlikte müşteri ilişkileri yönetiminin de farklı bir boyuta geçtiğini ifade edebiliriz.

Logo CRM Programının KOBİ’lere Sağladığı Faydalar Nelerdir?

Logo Crm programı Müşteri ilişkileri yönetiminin kobilere sağladığı çeşitli faydalar bulunmaktadır. Söz konusu faydalar genel olarak aşağıdaki gibidir.

  • Crm uygulamaları ile kobiler müşterileri dinleyebilir, anlayabilir ve müşterilerinin ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap verebilirler. Bu da sadık müşterilerin elde edilmesini sağlamaktadır. Müşterileri dinlemek, analiz etmek ve iletişim kurmak için profesyonel Crm uygulamalarına ihtiyaç duyulmaktadır.
  • Crm uygulamaları ile e-posta, telefon görüşmeleri, web siteleri, mağaza ve sosyal medya gibi kanallara tek bir platform ile ulaşım sağlanabilmektedir. Bu sayede kobiler üretecekleri ürün, pazarlama stratejileri ve yeni müşteriler elde etme hedeflerini çok daha iyi yönetebilirler.
  • Crm, tüm bilgilerin müşterilerin beklentilerine ve isteklerine göre sınıflandırılmasını sağlar. Bu da satış ve pazarlama ekibinin zamandan kar elde edebilmesini sağlar.
  • müşteri ilişkileri yönetimi, müşterilerin satın alma davranışlarını ayrıntıları ile bilmenizi sağlar. Bu sayede satış işlemi son derece hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleşebilir. Bunun yanı sıra müşteri ilişkileri yönetimi ile yeni müşteriler elde edilir. Bu da özellikle çapraz satış sayesinde mümkün olabilir.
  • Bu yönetim hizmetleri satış ekibinin performansını da etkilemektedir.
  • Kobilerin verilerine çok daha kolay ulaşmasını sağlarken üretkenliğinde artmasına yardımcı olur. Bu sayede kobiler işlerini büyütebilirler.
  • Müşterilerin istek, öneri ve şikayetleri ile ilgili çok daha net bilgilere sahip olunabilir.

CRM Nedir? CRM Programı Nasıl Kullanılır?

Crm programları, işletmelerin satış pazarlama, müşteri ilişkileri ve çeşitli operasyonel süreçlerin yönetilmesini sağlayan yazılımlar olarak ifade edilebilir. İşletmelerin müşteri ilişkileri yönetim süreçleri dijital olarak bir yazılım aracılığı ile takip edilmektedir.

Logo Crm programı da işletmelerin iş süreçleri, satış sonrası süreçleri, görüşmeleri, randevuları ve çeşitli ekipler ile ilişkilerinin düzenlenmesini sağlayan programdır Logo Crm, diğer Logo programları ile entegre bir şekilde çalışabilmektedir. Bu nedenle birçok veriyi tek çatı altında toplamaktadır.

Logo Crm Nedir? Crm Programı Avantajları

Logo Crm programının avantajları genel olarak aşağıdaki gibidir.

  • Bu program müşteri ilişkileri yönetimin verimliliğin arttırılmasını sağlarken yatırım maliyetlerinin ise en az seviyede tutulmasını sağlamaktadır. Esnek bir yazılım mimarisine sahip olan Logo Crm, donanım maliyetlerinin de azaltılmasını sağlar.
  • Logo programı geniş konfigürasyon seçeneklerine sahiptir. Bu nedenle iş süreçlerini en iyi şekilde destekleyerek müşteri ilişkileri yönetimi noktasında profesyonel bir yapılanma sağlar.
  • Logo Yazılımı sunduğu Crm programı doğrultusunda işletmenin adına müşteriler ile en doğru şekilde iletişim kurmaktadır. Bu sayede müşteri adaylarının en iyi şekilde tespit edilmesi ve doğru hamle yapılması sağlanır.
  • Crm programı güçlü bir kurumsal hafızaya sahiptir. Bu da yazılımın entegre yapıda olmasını ve diğer Logo çözümleri ile iş birliği içerisinde olabilmesini sağlamaktadır.
  • Logo Crm programları müşteri, tedarikçi ve bayi gibi paydaşların bilgilerini programa tanımlamanıza izin verir. Bu sayede iş süreçlerini çok daha hızlı ve profesyonel bir şekilde sürdürebilirsiniz.
  • Mevcut ve potansiyel müşterileriniz ile ilgili verileri tek noktada bulundurmanızı sağlar. Bu sayede takibini de yaparak pazarlama ve satış süreçlerinin çok daha iyi bir şekilde planlanmasını ve organize edilmesini sağlar.
  • Logo Crm programı müşterileri temel olarak müşteri yönetimini en iyi şekilde gerçekleştirmenizi sağlar. Ayrıca Outlook eklentisine de sahip olan bu yazılım, müşterilerinizi çeşitli özelliklerine göre sınıflandırmanıza da yardımcı olur. Bu durum önemli oranda zaman tasarrufu yapılmasını sağlar.

Siz de müşteri ilişkileri noktasında profesyonel bir tutum sergilemek istiyorsanız Logo Crm yazılımlarını tercih edebilirsiniz. Programın sunduğu avantajlardan yararlanmak ve daha detaylı bir şekilde bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

Kaynak:

https://www.logo.com.tr/urun/logo-crm

https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/PZL208U/ebook/PZL208U-13V3S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf